Číst a psát, rozumět světu
Montessori refresh jazykové výchovy
8. a 9. února 2025
Praktický seminář o plném využití senzitivního období pro jazykový rozvoj u dětí předškolního věku. Zažijte radost z objevování nových slov a písmenek! Získáte praktické nástroje pro práci s jazykovými materiály.
PŘEDSTAVENÍ LEKTOREK
Mgr. Dita Dlouhá – psycholožka a Montessori lektorka. Vystudovala AMI pro věkové skupiny 0-3, 3-6, 6–12 let, včetně Montessori pro inkluzi. Absolvovala stáže v USA, VB a mnoha evropských zemích. Několik let vedla národní organizaci Montessori ČR. Organizovala výjezdy do Montessori školek a škol po celé Evropě. Vydávala knihy a zpravodaje o Montessori.
Mgr. Tereza Randáková – pedagožka Montessori v MŠ Slaný. Vystudovala AMI pro věk 3-6 let. Absolovala stáže v Indiii, VB a mnoha evropských zemích. Lektorka Montessori pro věk 3-6 let, ilustrátorka dětských knih a českých Montessori pomůcek.
NA CO SE NA SEMINÁŘI ZAMĚŘÍME?
- Procházka celým prostorem a návody na implementaci jazyka do každodenního života dětí. Ukážeme si oblasti, kde lze propojit jazyk s praktickým životem, smyslovým vnímáním a estetickou výchovou.
- Ukázky poliček a materiálů, které podporují rozvoj slovní zásoby a první snahy o psaní a čtení u dětí. Detailně se podíváme na jejich strukturu a jak systematicky obměňovat materiály, abychom posílili výuku.
- Hry a aktivity, které podporují rozvoj jazyka bez potřeby speciálních pomůcek. Podělíme se o nápady na hry zaměřené na rozšíření slovní zásoby a zlepšení komunikace.
- Seznámíme se s třístupňovými lekcemi, které usnadňují porozumění novým pojmem a rozvíjí komunikační dovednosti. Podnítíme diskuzi o tom, jak vhodně využít tyto lekce ve výuce.
- Podíváme se na situace, kdy se komunikace zadrhne a strategie, jak těmto situacím čelit. Představíme různé typy dětských osobností a způsoby, jak s nimi efektivně komunikovat.
- Diskuse o prvním psaní, předání nástrojů pro psaní a jejich vhodném využití. Podělíme se o tipy a doporučení pro práci s psacími potřebami u dětí v raném věku.
Jak píšeme? Abeceda nebo adeceba? Co čteme?
Jak psát? Kdy a jak dětem dát tužku? Jaké nástroje a prostředky se osvědčily v praxi? Připojte se k diskuzi o výuce psaní a čtení v Montessori prostředí. Prozkoumáme, jak podnítit psací a čtecí dovednosti dětí a sdílet své zkušenosti s ostatními účastníky.
Abeceda nebo adeceba? Jak děti poznávají písmena a jak tuto zábavnou část výuky propojit s jejich hravostí? Co čteme v Montessori třídě a jak podporovat děti v procesu čtení? Připojte se k nám a společně prozkoumejme metody, jak nejlépe rozvíjet čtecí a psací schopnosti dětí v Montessori prostředí.
ČASOVÝ HARMONOGRAM
8. 2. 2025 (9:00 - 18:00)
9. 2. 2025 (8:30 -16:00)
Důležité informace o průběhu semináře
SEMINÁŘ JE VHODNÝ
MÍSTO SEMINÁŘE
FORMÁT
LEKTORUJE
Registrace a cena
NAPIŠTE NÁM